09 August 2009

Kerana mu....PTPTN....

Salam..

Masih igt lagi tak beberapa program ayng gua kata nak setelkan masa cuti khas H1N1 aritu? Sekarang gua nak kongsi seberapa jemput sket hal-hal yang kene setelkan masa cuti haritu.. Gua sampai kampung dalam pukul 11.30 kat exit gopeng.. member turunkan kat situ pas tu tgu abang gg datang amik. sampai kat umah..borak2 kejap ngan family..main2 ngan anak buah pastu landing terus.. he3.

Kalu ikutkan planning asal gua nak g pejabat PTPTN pada hari isnin..naik bus pagi tu and then terus setelkan pada hari tu jugak.. Tapi fikir2 balik.. baik gua ikut abang gg balik KL.. besoknya terus ke KL sentral. Dipendekkan cerita gua pun ikut abang gua balik ke KL. besoknya seawal 6.40 (hari isnin 3ogos) family abang gua dah kuar.. Nak g kejer.. awal kan.. Duduk kan bandar saujana putra dekat ngan putra height kejer kat KL... jauh tu... TOL sehari dekat RM10sehari... Banyangkan 5hari seminggu...


PTPTN
Gua pun bertolak dari steen putra bangsar ke KL sentral dgn tiket RM1.00 . sampai kat KLsentral gua kol PTPTN tanya kat dieorg ONE STOP CENTRE tu kat ner.. Pas jumper.. One Stop Centre tu berada pada level 2 berhadappan dgn HOTEl dan banngunan AXIATA.. tak jumpa jugak boleh kol 03-20927788. Tanya sendiri katner pejabat dioerg.. Selain tu gua turun ke bangunan MIDA untuk tandatangan pengesahan beberapa dikumen gua selepas di arah oleh kakitangan PTPTN tu...Gua sampai naik tgkat lima untuk minta tandangan pegawai wei..








































BALIK KE KAMPUNG SEMULA..
Lepas jar setel pembayaran gua pun terus cadang nak balik.. bayangkan korang.. baru sampai rumah sehari dah kena pegi KL balik... Hmm..tension2.. tambah pulak ngan tension pasal PTPTN tadi.. Beberapa kekliruan berlaku masa kat sana.. Surat yng gua terima sorang kata lain..kakitangan yang kaunter lain kata lain pulak.. Lama jugak gua kat situ... Gua kecewa la cket sebab dieorg pun kurang ilmu berkaitan dokumen yang dieorg uruskan.. Huh..
Cukup la pasal tu... Tengahhari tu gua beli tiket untuk balik ke ipoh... Gua beli tiket KTM shuttle KLsentral ke ipoh.. Ni first time gua try tren ni sejak pelancaran dia 1 tahun lepas lebih kurang.
















































Gua bertolak puluk 1 dan samapi kat sana 3.45.. Banyak stesen dier berenti..dan gua turun kat stesen besar ipoh..kat hotel majestic yang warna puteh tu..Pastu Gua naik bas KInta untuk balik ke pekan gopeng.. sampai sana..lega rasanya..lepas satu hal.. Pasni gua harap hal berkaitan PTPTN tu setel..


InsyaAllah..



Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: