27 July 2009

Study : Sesi Makmal Pertama untuk Sem Ini

Salam.....

Alhamdulillah...hari nie dah masuk mgu ke4... Gua masih sihat walaupun sekarang u gua kecoh sket pasal selesema khinzir nie...risau pun ader... wabak ni bergerak merebak melalui udara so...susah nak handle n nak elak... (dengar citer 16 orang u gua fakulti gua pulak tu disyaki)

Ok..tutp citer tu... Hari ni...gua ade sesi lab.. dari kul 2- 5.. sesi lab pertama untuk semester ni bagi subjek PEMACU ELEKTRIK lab session 1 . Untuk lab hari ni kiter main trainer ngan motor...he3..
bukan motor yang kat jalan tu....tapi..

1. stepper Motor
2. DC motor
3. Ac motor
4. shunt motor

Tapi lab tadi blur sket...sebab arrahan dalm labsheet tu kurang jelas dan mengelirukan....
Tapi ok..semua dapat di urus.... Mgu depan hantar report... *( gua kena wat long report)


Bawah ni ader snapshot mase kat makmal tadi.. :-) klik baca sepenuhnya...


en hazli rafis (bj jitam) sdg beri breefing..






















Ni la trainer guna tadi..Nak kaji "tabiat" motor..he3

















Member2 gua khusyuk nyer..menelaah trainer tu....






















Ni pulak output yang kiter nak cari dari pergerakan motor.



















lanun : sapa lagi yer yang sama longreport same ngan gua?





Blog Widget by LinkWithin

0 komen disini yer..: